با پنیرخامه‌ای قدرت بینایی را افزایش دهید

طرز تهیه پیش غذای ایتالیایی پولنتا

هر اونس (۲۸ گرم) پنیر خامه‌ای حاوی ۸۷ میلی‌گرم ویتامین A است. بنابراین مصرف ۲۸ گرم از این نوع پنیر، ۱۰٪ از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. این ویتامین محلول در چربی است و به‌ویژه برای بهبود قدرت بینایی اهمیت دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، پنیر خامه‌ای علاوه بر ویتامین A حاوی آنتی اکسیدان‌های کاروتنوئیدی از جمله لوتئین و زاکزانتین است. این آنتی اکسیدان‌ها برای حفظ سلامت چشم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در کنار این فواید، ویتامین A از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی کرده و به محافظت از تمامیت بسیاری از بافت‌ها مانند پوست، ریه و روده کمک می‌کند.

پولنتا پیش غذای اصیل ایتالیایی است که علاوه بر ایتالیا در کشورهای آمریکای لاتین مثل برزیل و آرژانتین هم رواج دارد. این پیش غذا از حل کردن آرد ذرت در آب یا شیر یا آب گوشت و مرغ تهیه می‌شود.

نکته دیگری که طعم این پیش غذا را خوشمزه‌تر و بافت آن را نرم‌تر می‌کند، استفاده از پنیر در آن است. پنیر خامه‌ای جز پنیرهایی است که برای تهیه پولنتا بیشتر استفاده می‌شود. پولنتا را علاوه بر پیش غذا می‌توانید در کنار غذاهایی مثل خوراک گوشت نیز سرو کنید.

طرز تهیه پیش غذای ایتالیایی پولنتا چندان پیچیده نیست و استفاده از آب گوشت یا مرغ به پولنتا ایتالیایی طعم بیشتری به این پیش غذا می‌دهد.

مواد اولیه:


آب گوشت: ۴ پیمانه
آرد ذرت: ۱پیمانه
پنیر خامه‌ای: یک چهارم پیمانه
کره پاستوریزه: ۵۰ گرم
نمک: به مقدار لازم

   

طرز تهیه


۱ برای شروع چهار پیمانه آب گوشت را با یک‌ونیم قاشق چای‌خوری نمک داخل تابه ریخته و روی شعله قرار دهید. حدود پنج دقیقه صبر کنید تا آب گوشت و نمک به جوش بیایند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید برای تهیه این پیش‌غذا به جای آب گوشت از آب مرغ استفاده کنید.

۲ آرد ذرت را کم‌کم به مواد اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا کاملا حل شده و یکدست شود. نباید هیچ گلوله‌ای از آرد را داخل تابه ببینید.

۳ صبر کنید تا آرد ذرت داخل تابه روی حرارت ملایم غلیظ شده و به قوام بیاید. سپس کره را اضافه کرده و در تابه را بگذارید. اجازه دهید تا مواد حدود ۲۵ دقیقه روی حرارت ملایم بمانند. هر دو تا سه دقیقه یکبار مواد را هم بزنید تا کف تابه نچسبد و ته نگیرند.

۴ حالا در این مرحله پنیر خامه‌ای را اضافه کنید و بلافاصله هم بزنید تا داخل مواد حل شود. پولنتای پنیری شما آماده است؛ آن را داخل ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

نکات تکمیلی پیش غذای ایتالیایی پولنتا


این غذا را می‌توانید در کنار بعضی از خوراک‌ها مثل خوراک راگو، خوراک مرغ یا خوراک گوشت سرو کنید.  

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1904
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا