اخبار شرکت های تابعه پگاهپرتال پگاه تهراناخبار صنعت لبنیاتاخبار صنایع شیر ایران

مدیر عامل صنایع شیر ایران پگاه در نشست رسانه‌ای مشترک با معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پگاه تهران

مهندس قدوسی اعلام کرد بر اساس مستندات موجود پگاه امسال رتبه اول صادرات محصولات لبنی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پگاه ، مهندس قدوسی مدیر عامل صنایع شیر ایران پگاه در نشست رسانه‌ای مشترک با معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پگاه تهران اعلام کرد تا پایان سال یک هزار و سیصد و هشتاد ، سالانه ۴۰۰ میلیون دلار واردات محصولات لبنی به کشور انجام می گرفته ، این در حالیست که در سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات لبنی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۸ رقم صادرات محصولات لبنی کشور به بیش از یک هزار میلیون دلار برسد. در سال های گذشته در بین صنایع غذایی رتبه اول صادرات به صنعت شیرینی و شکلات اختصاص داشته اما طی سال گذشته و امسال لبنیات در جایگاه نخست صادرات مواد غذایی کشور قرار دارد.

قدوسی اضافه کرد در ۱۰ ماهه سال ۹۸ پگاه توانسته رتبه اول صادرات را به خود اختصاص دهد و توانسته است به ۱۷ کشور جهان بیش از ۶۳ هزار تن معادل ۹۰۰ میلیارد تومان محصولات لبنی صادر نماید
در حوزه اشتغال نیز صنعت لبنیات هم در بخش کشت و صنعت و دامپروری و هم در بخش فرآیند بیش از دو میلیون اشتغال مستقیم صورت گرفته است. مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه اظهار کرد در راستای اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت خودکفایی و تبدیل تهدیدات به فرصت ها، چند کار بزرگ در مجموعه گروه شرکتهای پگاه انجام پذیرفته است . وی افزود برای اولین بار در کشور دستگاه uht با ظرفیت فرآوری ۸ تن در ساعت در پگاه ساخته شده و این در حالی است که سایر شرکت‌های منطقه وارد تکنولوژی ساخت این دستگاه نشده‌اند زیرا در اختیار شرکت‌های اروپایی قرار دارد.
قدوسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت برای اولین بار در کشور متخصصین پگاه موفق شدند استابلایزر مورد استفاده در تولید شیر کاکائو را در داخل تولید کنند. استابلایزر نوعی پایدار کننده است که از دو فاز شدن شیر و کاکائو جلوگیری می کند. قدوسی تاکید کرد دانش فنی تولید استابلایزرها بسیار سخت و در اختیار معدود شرکت های خارجی است و همکاران پگاه توانستند آن را در داخل تولید نمایند . مدیرعامل صنایع شیر ایران در پایان از اصحاب رسانه و مسئولین درخواست کرد تا با برنامه ریزی و فرهنگ سازی سرانه مصرف شیر در کشور را ارتقا دهند .
لازم به ذکر است که امروز با حضور دکتر رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و همراهان و مهندس قدوسی مدیر عامل صنایع شیر ایران پگاه چند پروژه در پگاه تهران افتتاح گردید از جمله میتوان به پروژه تولید MPC یا شیر تغلیظ شده که از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار است و نیز پروژه بهبود و نوسازی تعاونی مصرف کارکنان پگاه و مسیر بازدید ویژه دانش‌آموزان از خطوط تولید در راستای فرهنگ سازی سرانه مصرف را اشاره کرد.

 

 

pegah.ir/n/8557
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا