پرتال پگاه تهراناخبار شرکت های تابعه پگاهاخبار صنعت لبنیاتاخبار صنایع شیر ایران

نشست خبری معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بطور مشترک با مدیر عامل صنایع شیر ایران

دکتر رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد محصولات لبنی ایران سالم ترین محصول تولیدات دامی در دنیاست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پگاه امروز شنبه ۱۹ بهمن ماه نشست خبری معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بطور مشترک با مدیر عامل صنایع شیر ایران در پگاه تهران برگزار شد.

مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پس از بازدید از دامداری سه هزار رأسی سپهان و نیز شرکت پگاه تهران در نشست خبری با بیان اینکه محصولات لبنی ایران سالم‌ترین در دنیا است، اظهار داشت : اخیراً برخی شایعه وجود آفلاتوکسین در شیر را مطرح کرده‌اند که نشان از وجود دست‌های پنهانی دارد که به دنبال زمین زدن صنایع لبنی کشور هستند .
* صنایع لبنی بیشترین صادارت را در میان صنایع دارد
به گفته معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر صنایع لبنی بیشترین رقم صادراتی را در بین صادرات غیر نفتی و حوزه غدا دارند .
رضایی ادامه داد : همانطور که امروز در بازدید خبرنگاران از دامداری و صنعت لبنی کشور مشاهده شد تمام شرایط سخت‌گیرانه در تولید شیر خام و همچنین شرایط فرآوری در شرکت های لبنی به کار گرفته می‌شود که این شرایط در بسیاری موارد سخت‌گیرانه‌تر از کشورهای اروپایی است .
وی افزود:‌ برخی صحبت‌های غیرمسئولانه را مطرح می‌کنند اما چطور امکانپذیر است که شرکت‌های لبنی اجازه دهند شیر آلوده وارد کارخانه شود . این شیر خام اگر حاوی آفلاتوکسین باشد ضربه سختی به خود شرکت لبنی وارد خواهد کرد . انعقاد ماست را به تأخیر می‌اندازد و هزینه آنها را افزایش می‌دهد . همچنین در صورتی که آفلاتوکسین در خوراک دام وجود اشته باشد، کبد دام آسیب می‌بیند و هیچ‌وقت دامدار راضی نمی‌شود که دام ۱۰ میلیون تومانی آن به واسطه وجود آفلاتوکسین از بین برود .
* صادرات صنایع لبنی به ۱۷ کشور با استانداردهای سختگیرانه
رضایی همچنین گفت : محصولات لبنی کشور ایران به ۱۷ کشور دنیا از جمله روسیه صادر می‌شود. لازم به ذکر است فدراسیون روسیه شرایط بسیار سخت‌گیرانه‌ای را در پذیرش محصولات وارداتی خصوصاً در حوزه صنعت غذا را دارد، که محصولات لبنی ما جزو محصولات غذایی صادراتی به آن کشور و از سالم‌ترین‌ها است .

وی افزود : نهاده‌های دامی کشور در زمان واردات در کشور مبدأ کاملاً بررسی می‌شود و در گمرک کشور ما نیز قبل از ترخیص، روی همه آنها بررسی و آزمایش‌های لازم صورت می‌گیرد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود :‌ در مورد ذرت‌های آلوده هم که گفته شد وارد کشور شده است حتی یک گرم از این ذرت‌ها وارد کشور نشده و همه آنها دپو شدند و اجازه ورود به کشور پیدا نکردند .
پیش از نشست خبری با هدف آشنایی با دستاوردهای حوزه صنعت لبنیات بازدید از دریافت شیر ، آزمایشگاه و خطوط تولید پگاه تهران انجام شد .
در این برنامه چندین پروژه عمرانی و توسعه ای پگاه تهران نیز افتتاح و آماده بهره برداری گردید .

 

 

 

 

pegah.ir/n/8532
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا