اخبار شرکت های تابعه پگاهپگاه گیلانبورساخبار صنایع شیر ایران

پگاه با نماد «غگیلا1» در فرابورس

درج نماد شرکت شیرپاستوریزه پگاه گیلان در فرابورس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صنایع شیر ایران دویست و نهمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ های فرابورس ایران به شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان اختصاص یافت و سهام آن به زودی با نماد “غگیلا” در بازار دوم آماده عرضه می شود.
این شرکت در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر قرار گرفت و در صف پرشمار عرضه اولیه ها جای داده شد.
در این عرضه ۲۰ درصد سهام این شرکت و پس از آن ۵ درصد دیگر به تشخیص فرابورس در عرضه آتی به عموم واگذار میشود.
سهام دار عمده آن پیش از واگذاری شرکت صنایع شیر ایران است.


شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان وابسته به شرکت صنایع شیر ایران درسال ۱۳۵۴با آخرین تکنولوژی روز اروپا و با ظرفیت اسمی ۱۵۰ تن در روز در زمینی به مساحت ۵/۸ هکتار و با بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع تاسیسات و زیر بنا در شهر صنعتی رشت احداث گردید.
هدف اولیه این شرکت ، تامین شیر مدارس بصورت بسته بندی استریل بوده که مواد اولیه آن از خارج تامین می گردید ، اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پیرو سیاست گذاری های جهاد سازندگی تامین شیر خام و قطع وابستگی به خارج ، جزء الویت های اساسی قرار گرفته و در خردادماه ۱۳۶۷ بادریافت ۱۱ تن شیرخام درروز ، راه اندازی و شروع به تولید محصولات لبنی نمود.
این شرکت اکنون با تولید بیش از ۵۰ نوع محصول لبنی و نوشیدنی بعنوان بزرگترین تولید کننده فراورده های شیری در استان گیلان بوده که از محصولات تولیدی این شرکت سایر استانها نیز بهره مند می شوند.
این شرکت با تولید دوغ نایلونی در سال ۸۰ برای اولین بار در کشور بعنوان بزرگترین تولید کننده دوغ در مجموعه شرکت های صنایع شیروکل کشور محسوب می شد.
همچنین این شرکت درسال های اخیر بعنوان صنعت سبز از طرف سازمان حفاظت محیط زیست برگزیده، تقدیر نامه و کدملی زیست محیطی دریافت نموده است. این شرکت با تعویض سوخت و انرژی مصرفی و استفاده از انرژی های پاک از جمله برق و گاز طبیعی از ایجاد آلودگی هوا جلوگیری بعمل آورده است.اختصاص ۲/۴ هکتار ازکل محوطه به عنوان فضای سبز و ایجاد جلوه های بصری مطلوب در سطح منطقه از دیگر عملکرد های مثبت این واحد صنعتی به شمار می رود.
کلیه محصولات تولیدی شرکت دارای پروانه ساخت و بهره برداری از وزارت بهداشت بوده و با مهر استاندارد که نشانه مرغوبیت کالا ست به بازار عرضه می گردد.
ازجمله افتخارات پگاه گیلان که در طول ۳۲ سال سابقه تولیدی کسب نموده است می توان به موارد زیر اشاره نمود.
– بزرگترین واحد تولیدی مواد لبنی در استان گیلان
– واحد نمونه تولید مواد لبنی در استان گیلان
– اولین واحدتولیدکننده دوغ گازدار(تزریقی) درصنایع شیر پگاه کشور
– اولین صادرکننده دوغ به خارج از کشور
– دریافت گواهینامه اهتمام به کیفیت جایزه ملی کیفیت ایران
– اخذ گواهینامه صادرات به کشورهای حوزه اورآسیا(کدIR) از سازمان دامپزشکی کل کشور

pegah.ir/n/8773
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا