پرتال پگاه تهراناخبار شرکت های تابعه پگاهویژه‌هااخبار صنایع شیر ایران

استاندار استان تهران در بازدید از پگاه مطرح کرد

پگاه کشور را در تولید کره به خودکفائی برساند

با هدف توسعه خطوط تولید پگاه و با حضور استاندار تهران، خط تولید ESL لیوانی پگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، صبح امروز پنجشنبه ۹ مرداد، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران، خط تولید ESL لیوانی پگاه تهران را افتتاح کرد.

در این بازدید یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، حشمت اله عسگری معاون هماهنگی اقتصادی استانداری تهران و کریم ذوالفقاری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران نیز حضور داشتند.

انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران، با اشاره به سابقه درخشان شرکت صنایع شیر ایران در حوزه خودکفایی پنیر و شیر خشک و با حضور منابع انسانی نخبه خواست تا در زمینه تولید کره نیز کشور را به خودکفایی برسانند.

استاندار تهران، با اشاره به سرانه مصرف شیر و عوارض ناشی از آن، از جمله کاهش سن پوکی استخوان و کوتاهی قد کودکان ایرانی تصریح کرد: ۱۱درصد از سهم ظرفیت تولید شیر خام کشور به شهر تهران اختصاص دارد و پگاه با ظرفیت و پتانسیل بالایی که دارد در راستای توسعه دامداریها هدف گذاری کند تا علاوه بر توسعه صنعت دامپروری کشور زنجیره مزرعه تا سفره نیز کامل شود.

عبداله قدوسی مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران، با اشاره به رشد ۴۳درصدی صادرات پگاه در سه ماهه اول سال جاری و نقش موثر صادرات در ارزآوری کشور تصریح کرد: بالاترین حجم صادرات مربوط به صنایع غذایی است و شرکت صنایع شیر ایران در این حوزه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: دریافت عوارض در صادرات شیرخشک و خامه به منزله تنبیه صادرکننده است و با توجه به تهدید منافع دامداران، انجمن شیر خشک و سایر صنوف در این راستا خواستار اصلاح این رویه شد.

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران تاکید کرد: برند پگاه با ۶۴ نشان ایمنی و سلامت بعنوان تنها شرکت دارنده این نشانها عنوان سالم ترین برند صنعت غذا و لبنیات در کشور را به خود اختصاص داده است و با دریافت ۳ نشان استاندارد ملی توسط شرکتهای تابعه تولیدی در سالروز جهانی استاندارد در سال گذشته، نشان داد همواره رویکرد سلامت محور دارد.

وی با اشاره به اقدامات پگاه در حوزه مسئولیت اجتماعی بویژه در زمان شیوع کرونا گفت: شرکت صنایع شیر ایران با تولید و عرضه انبوه محصولات فراسودمند و توزیع رایگان محصولات لبنی به ارزش یک میلیارد ریال در مناطق محروم کشور بعنوان سربازان سلامتی ایفای نقش کرد .

کریم ذوالفقاری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص حل چالشهای پیش روی دامداران و تامین نهاده های دامی تصریح کرد: آماده هر گونه همکاری در این حوزه هستیم.

یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز تصریح کرد: شرکت صنایع ایران با تولید محصولات کیفی و عرضه اقتصادی آن همواره حامی مصرف کنندگان بوده است.

حشمت اله عسگری معاون هماهنگی اقتصادی استانداری تهران نیز در خصوص اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی در راستای توسعه صادرات اعلام آمادگی کرد.

عبداله قدوسی مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران در مراسم رونمایی از دستگاه ESL لیوانی نیز گفت: این پروژه حاصل تلاش متخصصان داخلی کشور است و بی نیازی از مواد اولیه و بسته بندی خارجی و استفاده از تولیدات داخلی از ویژگیهای این دستگاه است.

وی با اشاره به قابلیت بسته بندی دهانه گرد و چهار گوش دستگاه ESL لیوانی گفت: این دستگاه برای تولید و بسته بندی شیر، خامه های ساده و طعمدار طراحی شده است و با سرعت ۱۲۰۰۰ کاپ در ساعت محصولاتی را بسته بندی می کند که قابلیت ماندگاری ۴۵ روزه بدون نیاز به مواد افزودنی را دارند.

با هدف توسعه خطوط تولید پگاه و با حضور استاندار تهران، خط تولید ESL لیوانی پگاه تهران افتتاح شد.

pegah.ir/n/10741
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا