اخبار صنایع شیر ایران

همزمان با دهه مبارک فجر بزرگترین مجتمع کشت و صنعت شمال غرب کشور راه اندازی شد.

همزمان با دهه مبارک فجر بزرگترین مجتمع کشت و صنعت و دامپروری شمالغرب کشور با ۴۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان سلماس در شمال آذربایجان غربی راه اندازی شد.

پروژه کشت و صنعت و دامپروری پگاه سلماس یکی از طرح های بزرگ شمالغرب کشور می باشد که روز چهارشنبه ۲۰/۱۱/۹۵ با حضور وزیر جهاد کشاورزی،مدیر عامل هلدینگ صنایع غذایی،دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری،استاندار آذربایجان غربی ،امام جمعه شهرستان سلماس ،نماینده مردم شریف سلماس در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان سلماس و استان آذربایجان غربی افتتاح شد.
این پروژه که بر تولید شیر صنعتی و اصلاح نژاد دام های منطقه و نیز اشتغال زایی نقش بسزایی داشته و از آن جایی که این طرح همجوار با کارخانه پگاه تبریز و پگاه ارومیه است می تواند نقش عظیمی از مورد نیاز شیر خام صنعتی کارخانه های مزبور را تامین نماید.
کارهای اجرایی آن با مساعدت سهامداران از سال ۹۳ شروع و با پیشرفت عملیاتی ۹۸ درصدی در مهر ماه ۹۵ اولین محموله دام وارد مجتمع شده است
ظرفیت این شرکت ۲ هزار راس گاو شیری مولد بوده و ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته است
مساحت پروژه ۲۱ هکتار بوده و مساحت زمین زراعی پیش بینی شده ۴۰۰ هکتار که مقدار ۱۸۰ هکتار در حال تحویل و مابقی در حال پیگیری است همچنین از سد زولا مقدار یک میلیون متر مکعب حق آبه اختصاص یافته که عملیات انتقال آن با خطوط لوله ۱۱ کیلومتر اجرا و نیز دارای یک حلقه چاه و انشعاب آب روستایی است.
۱۵۵ نفر به صورت مستقیم و بیش از هزار نفر به شکل غیر مستقیم در این پروژه مشغول به کار می باشند
پیش بینی می شود ۷۰ تا ۸۰ تن در روز و ۲۵۰۰ تا ۲۹۰۰ تن در سال میزان تولید شیر در این شرکت باشد.

 

pegah.ir/n/4061
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا