مدیر کل دفتر بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت:

هزینه پیشگیری و درمان بیماری پوکی استخوان حدود ۳ هزار میلیارد تومان در سال است

نکات برگزیده مطلب
  • دانش قدرت است
  • در آینده ممکن است
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • نکته روز : آن مرد دوباره
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • Spieth در خطر ناپدید شدن

مدیر کل دفتر بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: با افزایش جمعیت سالمندی و بالا رفتن سن، خطر بروز پوکی استخوان افزایش پیدا می‌کند، تحقیقات نشان می‌دهد هزینه پیشگیری و درمان بیماری پوکی استخوان و شکستگی ناشی از آن در کشور حدود ۳ هزار میلیارد تومان در سال است.
هزینه پیشگیری و درمان بیماری پوکی استخوان حدود ۳ هزار میلیارد تومان در سال است.
افشین استوار با اشاره به ارتباط کاهش مصرف لبنیات با بروز بیماری پوکی استخوان در کشور اظهار کرد: وزارت بهداشت در زمینه بیماری‌های غیرواگیر به خصوص پوکی استخوان در قالب بسته‌های مختلف به این عارضه توجه ویژه‌ای دارد و در این خصوص کارشناسان تغذیه در مراکز بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت ، مشاوره غذایی می‌دهند.
مدیر کل دفتر بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد : عوامل خطر بروز بیماری پوکی استخوان با سایر علت‌های شیوع بیماری‌های غیرواگیر مشترک است و کمبود فعالیت فیزیکی، تغذیه ناسالم ، کاهش مصرف لبنیات، شیر، مصرف سیگار و الکل از جمله مهمترین علت‌های بروز بیماری پوکی استخوان در بین افراد است.
وی افزود: بسته‌های انگیزشی برای تشویق مردم به منظور سبک زندگی سالم و افزایش مصرف لبنیات از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش بیماری‌های غیر واگیر است، وزارت بهداشت آموزش چهره به چهره در پایگاه‌های سلامت را در قالب بسته بیماری غیر واگیر و به خصوص عارضه پوکی استخوان به مردم ارائه می‌دهد.
مدیر کل دفتر بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: با افزایش جمعیت سالمندی و بالا رفتن سن، خطر بروز پوکی استخوان افزایش پیدا می‌کند ، تحقیقات نشان می‌دهد هزینه پیشگیری و درمان بیماری پوکی استخوان و شکستگی ناشی از آن در کشور حدود ۳ هزار میلیارد تومان در سال است.
وی در پایان اضافه کرد: کاهش قیمت شیر و مواد لبنی بر عهده وزارت بهداشت نیست و این مسئله باید به وسیله سازمان‌های اقتصادی و دیگر نهاد‌های ذیربط بر طرف شود و وزارت بهداشت نمی‌تواند بودجه‌ای برای تهیه بسته‌های حمایتی ویژه گروه‌های آسیب پذیر در نظر بگیرد.

pegah.ir/b/929
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا