سوخت چربی ‌ها با لبنیات

یکی از سوالات مورد علاقه ی افراد چاق آن است که آیا ماده غذایی وجود دارد که با خوردن آن، لاغر شویم؟
آنها می گویند، می‌دانند اگر کم بخورند لاغر می‌شوند، ولی می خواهند بدانند چه مواد غذایی وجود دارند که هم آن را بخورند و هم وزن کم کنند.
واقعیت این است که بدون تغییر عادات غذایی کاهش وزن میسر نیست، ولی بعضی از گروه‌های غذایی هستند که در تعادل وزن اهمیت دارند.
یکی از این مواد غذایی لبنیات است، تا جایی که بعضی از مطالعات ادعا کرده اند که با مصرف زیاد لبنیات، حتی با مصرف کالری بیشتر، می‌توانید چربی‌های خود را سوزانده و لاغر شوید!
یک مطالعه ی جدید نشان داد: افرادی که سه بار در روز لبنیات مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که فقط یک بار لبنیات مصرف می‌کنند یا اصلا نمی‌خورند، در کنترل وزنشان موفق‌تر هستند.
یکی از تئوری‌های مطرح درباره تاثیر لبنیات در کنترل وزن، به نقش کلسیم اشاره دارد.
برای کاهش وزن منتظر معجزه نباشید!
هیچ ماده غذایی معجزه‌آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد، بلکه حفظ تعادل بین مصرف مواد غذایی از گروه‌های مختلف، مهم است. اما افرادی که می‌خواهند به وزن ایده‌آل خود برسند، مصرف لبنیات به ویژه نوع کم چرب را نباید فراموش کنند.
در مطالعه اخیر روی ۳۳۸ مرد و زن چاق، از آنها خواسته شد برای مدت ۳ ماه مصرف کالری خود را کم کنند. از میان افراد شرکت‌کننده در این مطالعه، افرادی که حداقل ۱۰ ‌درصد از وزن بدن خود را از دست داده بودند ، برای مرحله بعدی مطالعه انتخاب شدند . سپس از یک گروه خواسته شد یک بار در روز و گروه دوم سه بار در روز لبنیات مصرف کنند.
نکته ی شگفت‌انگیز در این مطالعات این بود که کاهش وزن افرادی که لبنیات بیشتری مصرف می کردند، حتی با دریافت انرژی بیشتر، مشابه با کسانی بود که رژیم غذایی کم کالری‌تر و لبنیات کمتری مصرف می کردند.
جالب است بدانید که این اثرات، فقط ناشی از کلسیم موجود در این مواد غذایی نیست.
افراد چاق و یا کسانی که از دوران کودکی استعداد چاقی دارند، باید لبنیات کم چرب مصرف کنند، زیرا چربی اشباع موجود در لبنیات پرچرب، قطعا اثرات مطلوب این گروه مواد غذایی را در کنترل وزن از بین می‌برد.

pegah.ir/b/960
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا