درمان فشار خون بالا با «رژیم ترکیبی لبنیات» در ۲ ماه

Dairy nutrition به نقل از دانشمندان کانادایی منتشر کرد

رژیم غذایی سالم می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها به انسان کمک کند و پژوهش‌ها نشان داده است که لبنیات بخش مهمی از آن است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران(پگاه)، از وب سایت کانادایی Dairy nutrition، گزارش جدیدی نشان داد که یک رژیم غذایی مملو از لبنیات برای درمان بیماری فشارخون اثر کرده است و این فرآورده‌های غذایی برای درمان بیماری فشارخون مفید بوده است.

بر پایه این گزارش، این رژیم غذایی هم برای بیمارانی که به بیماری فشارخون بالا مبتلا هستند مفید است و هم می‌تواند مانع از ابتلای افراد به فشار خون بالا شود.

به همین دلیل است که این وب سایت به نقل از دانشمندان کانادایی این رژیم را برای همه توصیه کرده است.

طبق این گزارش، مصرف انواع میوه‌ها و سبزی‌ها و لبنیات به خصوص شیر و ماست می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند.

برپایه این مطالعه، فردی که قصد استفاده از این رژیم غذایی را دارد باید روزانه یک لیوان شیر کم‌چرب معادل ۲۵۰ میلی‌لیتر شیر، سه چهارم لیوان ماست معادل ۱۷۵ میلی‌گرم ماست و ۵۰ گرم پنیر استفاده کند و به همراه آن در هر روز ۶۰ گرم میوه خشک، یک سیب متوسط، یک لیوان سبزیجات برگ‌دار و نصف لیوان سبزیجاتی مانند بروکلی و هویج را استفاده کند.

پروتئینی که ساختاری شبیه دارو دارد
این رژیم غذایی به دلیل دارا بودن سطح بالایی از لبنیات دارای کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که همه آنها زمینه را برای درمان بیماری فشارخون فراهم می‌کند.

به علاوه تحقیقات دانشگاه تورنتوی کانادا نشان داده است شیر حاوی پپتیدهای فعال زیستی، نوع خاصی از پروتئین است که مزایای زیادی در کنترل فشار خون دارد.

 این پروتئین‌ها شباهت زیادی به اجزای فعال موجود در دوزهای قوی داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری فشارخون بالا دارد و به همین دلیل است که می‌تواند بخش زیادی از مشکل بیماران مبتلا به فشارخون را برطرف کند.

دانشگاه تورنتو در گزارش خود نوشت برای اینکه نتیجه این رژیم غذایی را در سلامت خود مشاهده کنید باید حداقل برای دو ماه از این رژیم غذایی استفاده کنید.

باید در نظر داشت که برای کسب بهترین نتیجه می‌توان پنیر را با شیر یا ماست جایگزین کرد زیرا شیر و ماست قدرت بیشتری برای تاثیرگذاری سریع روی بدن در کنترل بیماری فشارخون دارند.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران 

pegah.ir/b/2037
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا