۴ عارضه نخوردن لبنیات

با شیر چارچوب بدنتان را محکم کنید

با اطمینان می‌توان گفت خیلی از ما از فواید لبنیات آگاه هستیم. بنابراین تعجب خواهید کرد اگر بدانید از سال ۲۰۰۵ مصرف تمام فرآورده‌های لبنی در حال کاهش است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، طبق یک بررسی، توسط آکادمی آمریکایی Nutrition and Dietetics  گزارش شده که ۲۲ درصد از آمریکایی‌ها، مصرف لبنیات‌شان را کاهش داده‌اند. اما با کنار گذاشتن لبنیات، واقعا قرار است چه چیزی را از دست بدهید؟ آیا واقعا شیر به نفع بدن‌تان است یانه و با حذف آن از رژیم غذایی‌تان، انتظار چه چیزی را باید داشته باشید؟

در اساس و استخوان‌هایتان ترک ایجاد خواهید کرد
تا ۳۰ سالگی، بدن شما سرعت بیشتری در استخوان‌سازی نسبت به تخریب آن دارد. اما بعد از ۳۰ سالگی، سرعت تخریب استخوان بیش از ساختن آن است. بنابراین بهترین راه تحکیم چارچوب بدن چیست؟ کلسیم

لبنیات یکی از بهترین منابع کلسیم است. چون بدن شما کلسیم را بهتر از لبنیات جذب می‌کند تا از هر غذای دیگری. با حذف لبنیات، زمینه را برای پوکی و شکستگی استخوان‌هایتان فراهم می‌کنید.

مجبور خواهید بود متاموسیل بیشتری بخورید
وقتی لبنیات را حذف می‌کنید، ممکن است ندانسته چیز دیگری را هم از تغذیه‌تان حذف کنید. باکتری‌های مفیدی که معمولا در ماست و پنیر یافت می‌شوند، فواید زیادی برای سلامتی‌تان دارند، که شامل متعادل نگهداشتن‌تان می‌شود که کارکرد مزاج را تا یک و نیم برابر افزایش دهند و دیگر نیازی به متاموسیل داروی رفع یبوست ندارید.

به شلوارهای بزرگتری نیاز پیدا خواهید کرد
کنار گذاشتن کره، بستنی و شیر کامل، راهی مطمئن برای لاغر شدن است، درست است؟ شاید نه! در یک تحقیق بلندمدت سوئدی، آن‌هایی که چربی‌های لبنی فراوانی مصرف کرده بودند، احتمال چاقی‌شان در یک دوره ۱۲ ساله، نصف کسانی بود که چربی لبنی کمتری مصرف کرده بودند.
لبنیات، منبع غنی چربی و پروتئین در رژیم غذایی افراد است و احساس سیری در بر دارد. چون بدن، آهسته‌تر گوارش‌شان می‌کند. بدون لبنیات، جایگزین کردن پروتئین و چربی‌های فرونشاننده گرسنگی، دشوار خواهد بود. شما ممکن است پروتئین و چربی را با سایر غذاها مانند کربوهیدرات‌های ساده جایگزین کنید که می‌تواند منجر به اضافه وزن شود.

احساس نفخ می‌کنید
تقصر سویاست! وقی یک گروه غذایی از تغذیه کنار گذاشته می‌شود، مثل لبنیات، دنبال جایگزین‌هایی هستیم که طعم و خاصیت مشابهی داشته باشند. محصولات لبنی معمولا با مشتقات سویا جایگزین می‌شوند. مشکل اینجاست که هضم سویا سخت است و بدن شما نمی‌تواند به‌راحتی آن را گوارش کند، یعنی در دستگاه گوارش مانده و موجب نفخ می‌شود.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2388
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا