لذت لبنیات بدون نفخ و حساسیت با محصولات پروبیوتیک

کسانی که شیر کمتر می خورند بدانند

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت پروبیوتیک‌ها، میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که اگر به اندازه کافی به خوراکی‌ها اضافه شوند، می‌توانند آثار مثبتی روی سلامت ما داشته باشند. اما چرا و چگونه پروبیوتیک‌ها این اثرها را ایجاد می‌کنند؟…

مقابله با عدم تحمل لاکتوزی
مهم‌ترین خاصیت این نوع محصولات، کاهش عوارض عدم‌ تحمل لاکتوز است. یعنی افرادی که نسبت به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند و مثلا با خوردن شیر نفخ می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی محصولات پروبیوتیک را مصرف کنند.

مبارزه با سرطان
خواص ضد‌سرطانی و کاهش خطر ابتلا به سرطان، تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول خون هم از دیگر آثار مثبت ماست‌های پروبیوتیک هستند.

ضدعفونی‌کننده
ماست‌های پروبیوتیک خواص ضد عفونی‌کننده هم دارند چون با جلوگیری از رشد باکتری‌های عفونت‌زا در بدن، باعث پیشگیری از ابتلا به عوارض ناشی از بیماری‌های عفونی مانند اسهال می‌شوند. همچنین تحقیقاتی نشان داده محصولات پروبیوتیک برای سلامت دندان‌ ها هم مفید است.

پروبیوتیک در بدن ما
شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید باکتری ‌های پروبیوتیک در روده ما هم زندگی می‌کنند و مقدار زیادی از سلامت ما به فعالیت و تکثیر باکتری ‌های پروبیوتیک در روده‌مان بستگی دارد چون این باکتری ‌ها می‌توانند باکتری‌های مضر را در بدن سرکوب کنند.

پروبیوتیک تاریخ دارد
باکتری‌های پروبیوتیک فقط یک هفته تا ۱۰ روز زنده می‌مانند و اگر شما محصولات پروبیوتیکی را که تاریخ مصرفشان گذشته استفاده کنید ، انگار که ماست معمولی خورده‌اید.

یش از خرید بخوانید
پیش از خرید محصولات پروبیوتیک، برچسب تغذیه ‌ای آن را بخوانید تا مطمئن شوید که در هر میلی‌لیتر یا گرم از آن محصول، حداقل یک میلیون باکتری پروبیوتیک وجود دارد. اگر غلظت باکتری ‌های پروبیوتیک محصولی کمتر از این میزان باشد، مصرف آن را توصیه نمی‌کنیم.

ماست را خالی بخوریم یا پر؟
اگر شما ماست پروبیوتیک را به غذایتان اضافه کنید و ماست حرارت ببیند، میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک در اثر حرارت از بین می‌روند و دیگر خواص پروبیوتیک ندارد اما افزودن سبزی‌های مختلف، خیار یا اسفناج به ماست‌های پروبیوتیک نمی‌تواند باعث از بین رفتن خاصیت آن شود.

بهترین روش نگهداری ماست ‌ها پروبیوتیک
حتما ماست ‌های پروبیوتیک را تا آخرین لحظه مصرف، داخل یخچال نگهداری کنید و از قرار دادن آنها در محیط آشپزخانه یا در معرض نور خورشید و گرما بپرهیزید.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/1215
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. توصیه به کسانی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند
    چون آنزیم لاکتاز در معده این افراد وجود نداره لذا باعث ناراحتی گوارشی خواهد شد
    وبرای تولید انزیم ان در بدن باید روزانه یک قاشق شیر مصرف نمایند و در هفته بعد آنرا به دوقاشق
    و هفته های بعد روزانه سه قاشق در روز وتا زمانیکه در روز نیم لیتر برسد واین مشگل به کلی از بین خواهد رفت
    وآنزیم در بدن شخص تولید بشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا