ماست کم‌چرب غذای عالی ورزشکاران

با ماست انرژی از دست رفته را جبران کنید

ماست یک غذای عالی برای ورزشکاران است، زیرا سرشار از پروتئین است و کلسیم موجود در آن برای استحکام استخوان مفید بوده و ویتامین دی ماست به جذب کلسیم کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، هر ماده غذایی که مصرف می‌کنید می‌تواند روی سرعت و توانایی شما برای انجام تمرینات ورزشی تاثیر بگذارد. خوراکی‌هایی را که بعد از تمرین مصرف می‌کنید باید با دقت انتخاب شوند، زیرا در این زمان بدن عضلات را ترمیم کرده و انرژی خود را بازیابی می‌کند. غذاها می‌توانند در انجام این فرایند به شما کمک کنند یا مانع آن شوند. مواد غذایی مناسب مانند ماست این امکان را به بدن شما می‌دهند تا سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و انرژی از دست رفته خود را جبران کند.
آنچه قبل از تمرین می‌خورید می‌تواند تفاوت زیادی در عملکرد شما در طول انجام حرکات ورزشی ایجاد کند. ماست حاوی پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های مفید روده) است که به هضم غذا کمک کرده و سلامت روده را تقویت می‌کند. ماست مناسب ورزشکاران بهتر است کم‌چرب و سرشار از پروتئین و کلسیم باشد.

نحوه انتخاب ماست مناسب ورزشکاران
ماست ساده بهترین گزینه برای ورزشکاران است، زیرا افزودنی‌های کمتری در آن‌ها به کار رفته و فاقد هر گونه قند اضافی هستند. اما کم‌چرب یا پرچرب ماست مصرفی‌تان به خودتان بستگی دارد. ماست‌های پرچرب‌ حاوی کالری بیشتری هستند، اما این بدان معنی نیست که ناسالم باشند. فقط مطمئن شوید که به اندازه توصیه شده از ماست‌ها پرچرب در رژیم غذایی‌تان استفاده می‌کنید.
علاوه بر این، باید به دنبال ماست‌هایی باشید که حاوی پروبیوتیک باشند، زیرا پروبیوتیک به حفظ سلامت دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی شما کمک می‌کند. ماست مناسب ورزشکاران و ماست‌هایی که معمولا مصرفشان به ورزشکاران توصیه می‌شود شامل موارد زیر هستند:
ماست اسکایر یا ایسلندی
ماست یونانی

خوردن ماست بعد از تمرینات ورزشی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند
تمریناتی که کمتر از یک ساعت طول می‌کشند، معمولا نیازی به وعده غذایی بعد از تمرین نخواهند داشت.
ورزشکاران حرفه‌ای و همچنین افرادی که تمرینات طولانی‌تری دارند، برای بازیابی قدرت بدنی خود به یک میان‌وعده بعد از تمرین نیاز دارند.
به طور کلی، لبنیات به عنوان یک میان وعده قبل یا بعد از تمرین برای بسیاری از افراد گزینه بسیار خوبی است.

ماست مناسب ورزشکاران
ماست ساده در درجه اول از پروتئین و کربوهیدرات تشکیل شده و دارای چربی‌های متنوعی است. این فرآورده لبنی باکتری‌های مفید زیادی دارد که برای سیستم گوارشی و سلامت کلی بدن شما مفید است. ماست همچنین حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم است که یک ماده معدنی مهم برای ساخت استخوان به شمار می‌رود. اگرچه کربوهیدرات برای ایجاد ذخایر انرژی شما پس از یک تمرین سخت ضروریست، اما باید غذایی مصرف کنید که به ترمیم عضلات نیز کمک کند و اینجاست که پروتئین ماست وارد عمل می‌شود.
در حالت ایده آل، بعد از انجام یک تمرین سنگین، میان وعده‌ای را انتخاب کنید که سرشار از ترکیباتی نظیر کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های با کیفیت بالا برای سوخت گیری باشند. به همین دلیل کارشناسان تغذیه ترکیب ماست ساده با میوه تازه یا یخ زده را به عنوان یک میان‌وعده مقوی بعد از تمرین توصیه می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید از قند اضافه شده غیر مغذی موجود در ماست‌های شیرین نیز جلوگیری کنید.

با خوردن این غذاها در کنار هم، انواع مختلفی از مواد مغذی مهم از جمله موارد زیر را به بدنتان خواهید رساند:
پروتئین
کربوهیدرات
چربی
کلسیم
ویتامین C و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی

ماست مناسب شما کدام است؟
انواع مختلفی از ماست در بازار وجود دارد، از ماست پرچرب گرفته تا ماست بدون چربی. بسته به نوع رژیم غذایی‌تان، بهتر است برچسب ارزش غذایی روی آن‌ها را مطالعه کرده و به این ترتیب ماست مناسب خود را انتخاب کنید. اگر در رژیم غذایی کم‌چربی هستید اما غلظت ماست پرچرب را می‌خواهید، ماست یونانی می‌تواند انتخاب خوبی باشد، زیرا هم کم‌چرب است و هم غلظت مناسب مد نظر شما را دارد. البته کربوهیدرات موجود در ماست یونانی پایین‌تر از ماست معمولی است، بنابراین برای جبران این کمبود یک ماده غذایی سرشار از کربوهیدرات مانند سیب زمینی را در کنار ماست مصرف کنید.
در نهایت، ماست می‌تواند یک میان وعده عالی بعد از تمرین باشد، به ویژه هنگامی که با سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات ترکیب شود.
حتما ماست ساده و طبیعی را انتخاب کنید که تنها مواد تشکیل دهنده آن شیر یا خامه و پروبیوتیک باشد.
در نظر داشته باشید که برای طعم دادن به ماست بهتر است به آن میوه تازه یا یخ زده یا حتی کمی شیره خرما یا عسل اضافه کنید. شما حتی می‌توانید با افزودن دانه‌های فوق‌العاده مقوی و مفیدی مانند دانه کتان یا دانه آفتابگردان، مواد مغذی موجود در ماست را افزایش داده و در عین حال، طعم آن را خوشایندتر کنید.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/1883
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا