بازیابی بدن بعد از تحرک ورزشی با شیرکاکائو

فواید شیر برای ورزشکاران را بدانید

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که شیرکاکائو بهترین نوشیدنی برای ریکاوری و بازیابی بدن بعد از تمرینات سنگین ورزشی است.

در تمرینات سنگین ورزشی زمانی که یک پارگی در بافت عضلانی ایجاد می‌شود، عضلات رشد کرده و قوی‌ تر می‌شوند.

در طی زمان ریکاوری و بازیابی سلولی، بدن این بافت‌ها را ترمیم کرده و رگ‌های خونی جدیدی در محل پارگی ایجاد می‌کند. بعلاوه اجزای تولیدکننده انرژی در سلول‌ها سبب توسعه ظرفیت‌های کاری سلول شده و تراکم استخوان‌ها را افزایش می‌دهد اما هیچ یک از این اتفاقات مثبت رخ نخواهد داد مگر اینکه بدن استراحت مناسب و بازیابی درستی داشته باشد.

ورزش بدون ریکاوری درست ، شبیه تلاش برای طبخ غذا بدون اجاق گاز است !
محققان دانشگاه تگزاس در آمریکا در جریان مطالعه‌ای متوجه شدند که بعد از یک جلسه تمرین ورزشی سنگین شیرکاکائو بهترین گزینه برای ریکاوری و بازیابی سلولی بدن محسوب می‌شود. این محققان تاکید کردند که شیرکاکائو بطور طبیعی دارای الکترولیت، پروتئین و ۹۰٪ آب است که همه آنها به تقویت بدن کمک می‌کنند.

البته این اولین مطالعه‌ای نیست که فواید شیرکاکائو را عنوان می‌کند اما با مطالعات دیگر تفاوت دارد. تفاوت این مطالعه با مطالعات قبلی در این است که این مطالعه بر روی بزرگسالان و ورزشکاران دبیرستانی و در محلی انجام شد که این افراد حدود پنج هفته در آنجا بطور منظم ورزش می‌کردند و بعد از تمرینات ورزشی شیرکاکائو می‌نوشیدند.

این مطالعه نشان داد، نوجوانانی که بعد از تمرینات ورزشی شیرکاکائو می نوشیدند بطور قابل توجهی ریکاوری بهتری از نظر قدرت و عملکرد داشتند.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/1329
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا