با کفیر ایمنی بدنتان را بالا ببرید

کفیر با خواصی که شما را دگرگون می کند

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، کفیر یک نوشیدنی است که دارای خواص فوق العاده برای سلامت بدن است. این نوشیدنی، با تخمیر دانه‌های کفیر در شیر تهیه می شود. کفیر، بدلیل دارا بودن مخمرها و باکتری‌ها نه تنها یک پروبیوتیک قوی است، بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

کفیر بعنوان پروبیوتیک شناخته می شود که به هضم غذا کمک می کند. با این حال، این نوشیدنی مزایای دیگری نیز دارد: 
تقویت ایمنی و سلامت دستگاه گوارش
بهبود هضم غذا
مبارزه با آلرژیها
مبارزه با سرطان
کشتن باکتری‌ها و قارچ‌ها
جلوگیری از چاقی
بهبود عملکرد قلب
تقویت سلامت استخوان‌ها
کنترل
دیابت
بهبود سلامت پوست

حقایق ارزش غذایی کفیر:
ارزش غذایی، بسته به شیر، دانه‌های کفیر و نحوه تولید و نگهداری آن متفاوت است. یک فنجان شیر کم‌چرب حدود ۱۱۰ کالری کفیر دارد. نوشیدنی کفیر حاوی :

  • پروتئین ها (۳ % -۶.۴ %)
  • کربوهیدرات (۳.۸ % -۴.۷ %)
  • چربی (۰.۲ % -۲.۳ %)
  • الکل (۰.۴۸%)

 فواید نوشیدنی کفیر:
۱.کفیر برای بهبود سلامت روده:
کفیر، افراد را در برابر عفونت روده ناشی از انگل، محافظت می کند. در حقیقت باکتری‌ها و مخمرها در کفیر، رشد انگل  که موجب عفونت‌های قارچی، از جمله اشریشیاکولی، سالمونلا، و باسیلوس سیریس است را متوقف می کنند. یک قند پیچیده پلی ساکارید که توسط باکتری در کفیر تولید می شود، اکسیدهای نیتروژن را کاهش می دهد (سطح بالا می تواند باعث مشکلات شکمی شود) و اسیدهای چرب آزاد (تولید سایتوکاین را کنترل می کند) و عملکرد روده را بهبود می بخشد.
یک مساله مهم در مورد پروبیوتیک‌ها این است که اسید معده برخی میکروب‌ها را قبل از رسیدن به روده‌ها، می کشد و آن‌ها را غیر فعال می سازد اما پروبیوتیک‌های کفیر قادر به زنده ماندن در یک محیط اسیدی هستند.

 ۲.کفیر هضم را بهبود می بخشد:
در یک مطالعه آزمایشی بین ۲۰ بزرگسال، کفیر استفاده از ملین‌ها را کاهش و حرکات روده را طی ۴ هفته مصرف، بهبود می بخشد. بین ۴۲ بزرگسال با معلولیت‌های ذهنی و جسمی ۲ گرم کفیر، به مدت ۱۲ هفته باعث درمان کامل یبوست در ۹ شرکت کننده و کاهش علائم در اکثر موارد شد. کفیر می‌تواند بعنوان یک روش درمانی ایمن برای جلوگیری از یبوست استفاده شود. کفیر همچنین می‌تواند آنزیم‌های گوارشی را افزایش دهد.

۳. استفاده از کفیر به حساسیت لاکتوز کمک می کند:
در یک مطالعه ۱۵ بزرگسال با حساسیت به لاکتوز، کفیر باعث بهبود هضم لاکتوز شد. همچنین درد و نفخ شکم را کاهش داد. کفیر طعم‌دار دارای اثر ضعیف‌تر نسبت به بدون طعم آن است. فرآیند تخمیر در نوشیدنی کفیر، مقدار لاکتوز موجود در شیر را کاهش می‌دهد که هضم را آسان‌تر می کند. 

۴.کفیر برای کاهش وزن:
در یک مطالعه ۸ هفته ای در ۷۵ فرد چاق یا با اضافه وزن، کفیر، وزن شاخص توده بدنی و اندازه کمر را کاهش داد. شیر کم چرب نیز به نتایج مشابهی منجر شد.

۵.کفیر برای حمایت از قلب و رگ های خونی:
کفیر میزان خون کل کلسترول، کلسترول (LDL) و تری‌گلیسرید را در یک مطالعه ۸ هفته ای در ۷۵ فرد چاق کاهش داد. 

۶.کفیر به دیابت کمک می کند:
در مطالعه انجام شده روی ۶۰ بیمار با دیابت نوع ۲، نوشیدنی کفیر، هموگلوبین و سطح گلوکز خون را کاهش داد. در نتیجه کفیر می‌تواند، برای کمک به کنترل دیابت، به رژیم غذایی  اضافه شود. 

۷.کفیر برای کاهش پوسیدگی دندان:
در ۲۲ بزرگسالِ سالم، کفیر از رشد استرپتاکوس (باکتری که باعث پوسیدگی دندان می شود) جلوگیری می کند.

۸.کفیر به مبارزه با سرطان کمک می کند:
در تحقیقات انجام شده، نوشیدنی کفیر رشد تومور را به تاخیر و اندازه تومور سرطانی را در موش‌ها کاهش ورشد سلول‌های ایمنی را افزایش داد .

۹.نوشیدنی کفیر از زخم‌معده ناشی از رادیوتراپی جلوگیری می کند:
در مطالعات انجام شده، نوشیدنی کفیر رشد تومور را مسدود کرده و باعث مرگ سلول سرطانی در سرطان‌خون، سرطان روده‌بزرگ، سرطان معده و سرطان سینه شده است.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/1522
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا