با شیر فندق به جنگ سرطان بروید

آشنایی با خواص فوق‌العاده شیر فندق

فندق به نسبت زیادی منگنز بدن شما را تامین می‌کند، که برای تحریک تولید آنزیم آنتی اکسیدان بسیار ضروری است و باعث جلوگیری از سرطان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، شیر فندق به‌عنوان خوراکی مغذی در رژیم غذایی متعادل و متنوع توصیه می‌شود. فندق همانند دیگر خشکبار انرژی‌زاست و منبع غنی ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها، اسیدهای چرب غیراشباع، فیبرها و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی محسوب می شود.

احتمالا یکی از بزرگترین مزایای استفاده از فندق جلوگیری از سرطان است؛ فندق یک ماده بسیار خوب برای جلوگیری از انواع مختلف سرطان است. فندق به نسبت زیادی منگنز بدن شما را تامین می‌کند، که برای تحریک تولید آنزیم آنتی اکسیدان بسیار ضروری است و باعث جلوگیری از سرطان می‌شود. همچنین، مطالعات بسیاری انجام شده است و نتیجه مطالعه نشان می‌دهد که فندق می‌تواند شما را از سرطان محافظت کند؛ فندق دارای اثر ضد انعقادی است، به این معنی است که می تواند سلول‌های سرطانی را مهار کند.

تاخیر در روند پیری
شیر فندق سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های موثر مانند ویتامین E است که مانع از آسیب رادیکال‌های آزاد می‌شود و روند پیری سلول‌ها را به‌تاخیر می‌اندازد. این ترکیبات همچنین به حفظ حالت ارتجاعی عروق خونی نیز کمک می‌کند.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی
چربی‌های موجود در خشکبار از نوع اسیدهای چرب غیراشباع به‌خصوص امگا ۹ هستند. البته در حد کمتری اسیدهای چرب امگا۳ نیز وجود دارد. این چربی‌ها برای رشد و عملکرد سیستم عصبی ضروری هستند و در پایین نگه‌داشتن کلسترول بد خون (LDL)، حفظ کلسترول خوب (HDL) و کاهش تری‌گلیسرید نقش دارند. براساس مطالعات، مصرف شیر فندق در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، موثر است.

محافظت از سیستم عصبی
فندق حاوی آهن و ویتامین‌های گروه B است که برای رشد نورون‌ها و مراقبت از سیستم عصبی ضروری هستند. خوشبختانه می‌توان فندق را از دوران کودکی در برنامه تغذیه گنجاند که برای رشد مغز و سیستم عصبی کودکان بسیار مفید است.

تنظیم فعالیت عضله و ماهیچه
منیزیم نقش مهمی در حفظ سطح مناسب کلسیم در بدن و سلول‌های بدن دارد. بنابراین، به انقباض عضلانی کمک و از فشار بیش از حد در عضلات نیز جلوگیری می‌کند. همچنین مطالعات نشان می‌دهند که دوز مناسب منیزیم می‌تواند سلامت استخوان شما را بهبود بخشد.

حفظ سلامت دستگاه گوارش
منگنز، ماده‌ای معدنی است که نقش کلیدی در سنتز کلسترول و اسیدهای چرب دارد. این ماده‌ی معدنی همچنین یک ماده‌ی متابولیک کربوهیدرات و پروتئین ضروری است. هر چه سطح منگنز در سیستم بدن بالاتر باشد، سوخت و ساز پروتئین و کربوهیدرات نیز بهتر است. این امر، به نوبه‌ی خود، سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌دهد.

حفظ سلامت بدن
فندق معمولا به دلیل منبع بالای آنتی اکسیدان‌های قوی که دارد، شناخته شده است بنابراین، شکی نیست که فندق بدن شما را از آسیب رادیکال‌های آزاد مضر محافظت می‌کند و سلامت بدن شما را در تمام طول روز حفظ می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن
فندق یکی از بهترین غذاها به عنوان منبع ویتامین E است. ۱۰۰ گرم فندق حاوی حدود ۱۵ درصد از مصرف روزانه توصیه شده از ویتامین E است. دریافت مقدار کافی ویتامین E، از هر بیماری مرتبط با کم خونی جلوگیری می‌کند، زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد.

درمان کم‌خونی
علاوه بر مقدار زیادی از ویتامین E که می‌توانید از طریق مصرف فندق دریافت کنید، با مصرف فندق، شما تقریبا ۳۰ درصد از مصرف روزانه آهن را دریافت خواهید کرد. خوب، این خیلی بالاست نه؟ آهن نیز از کم خونی محافظت می‌کند و مسئولیت حمل خون غنی از اکسیژن را از ریه به بخش‌های دیگر بدن شما بر عهده دارد.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

 #پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2271
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا