اهمیت مصرف ماست در زمان افطار

تغذیه در رمضان

مصرف ماست در افطار می‌تواند مشکلات گوارشی و سوء هاضمه را، حل کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در خصوص اهمیت مصرف لبنیات در ماه رمضان گفت: توصیه می‌شود برای حل مشکلات گوارشی در زمان افطار، یک فنجان ماست همراه با غذا مصرف شود  و مصرف دوغ کم نمک نیز در هنگام سحر می‌تواند در کم کردن احساس تشنگی در طول روز، کمک کننده باشد.

وی تاکید کرد: لبنیات یکی از گروه‌های اصلی غذایی محسوب می‌شود و مهم‌ترین منبع تامین ویتامین است و بهتر است در زمان افطار مصرف شیر، پنیر، شیربرنج و فرنی کم شیرین در اولویت قرار داده شود.

کیمیاگر ادامه داد: در گروه لبنیات، جذب مواد موجود در شیر بهتر است و در بین دیگر خوراکی‌ها جایگزین مناسبی ندارد و باید در فواصل میان افطار تا سحر به همراه دیگر فرآورده‌های لبنی مصرف و توصیه می شود که با یک لیوان شیر ولرم و دو عدد خرما روزه‌تان را باز کنید.

او در ادامه بیان کرد: پنیر بهترین پروتئین زود هضم است و بهتر است در هنگام افطار، مصرف شود.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: برای گروه سنی نوجوانان و سنین بلوغ به خصوص در ایام رمضان روزانه مصرف ۳ الی ۴ واحد، سالمندان ۳ واحد و سایر افراد ۲ تا ۳ واحد لبنیات، توصیه می‌شود. همچنین خودداری از مصرف غذاهای سرخ‌کردنی و چرب توصیه می‌شود زیرا تاثیر منفی بر عملکرد تمام بدن دارد. این گونه مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن نیستند.

وی افزود: مصرف نوشابه نیز در این ماه توصیه نمی‌شود. این نوشیدنی‌ حاوی شیرین‌کننده‌ها و جایگزین‌های شکر است. جایگزین‌های شکر دو نوع هستند و از ساختار متفاوتی برخوردارند. در بسیاری از موارد صرف نظر از نوع ترکیبات آن، این شیرین‌کننده‌ها تهدیدی برای سلامت محسوب می‌شوند. همچنین، مصرف کافی آب در فاصله افطار تا سحر با حفظ فاصله یک تا یک و نیم ساعت پس از افطار نیز توصیه می شود.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2452
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا