با لبنیات، کلسیم و پروتئین بدنتان را تامین کنید

پنج محصول شیری با کلسیم بالا

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، شیر و مشتقات آن به دلیل قابلیت زیستی شان، منبع خوب کلسیم هستند. قابلیت زیستی شیر و مشتقات آن به این معناست که به آسانی توسط بدن جذب شده و به حفظ توازن کلسیم و سلامت استخوان ها کمک می کنند.در مقایسه با سایر منابع، شیر و مشتقات آن منبع غنی کلسیم هستند.
با غنی ترین محصولات شیری که نیاز کلسیم روزانه بدن معادل ۱۰۰۰ – ۱۲۰۰ mg را تامین می کنند، آشنا شوید :

شیر غنی شده : یک فنجان ۱۰۰ گرمی شیر گاو حاوی ۱۲۵ mg کلسیم است. در صنایع لبنی بعضی از شیرها  با ویتامین D که برای سلامت استخوان ها مفید است، غنی سازی می شود. کلسیم و ویتامین D با هم از پوکی استخوان پیشگیری می کنند. شیر سرشار از پروتئین هم است.

ماست : یک فنجان ماست ساده حاوی ۴۵۰ mg کلسیم است. در مقابل، ۱۰۰ mg ماست یونانی حاوی کلسیم کمتری است ( حدود ۱۱۰ mg ). ماست کم چرب دارای ۴۵۰ mg کلسیم است از این رو منبع بهتر کلسیم تلقی می شود.

کفیر : این ماده خوراکی حاوی تمامی مواد مغذی مهم نظیر پروتئین، فسفر، ویتامینB۱۲، ویتامین B ۲، منیزیم، ویتامین D و حدود ۲۵۰ mg کلسیم است. کفیر در مقایسه با ماست، آنتی بیوتیک قوی تری تلقی می شود و به هضم و کنترل وزن کمک می کند، نحوه آماده سازی آن شبیه به ماست است، از این رو حاوی باکتری های کشت شده زنده است که لاکتوز درون شیر را تجزیه می کند. این ماده خوراکی گزینه بسیار خوبی برای روده و برای افرادی است که تحمل لاکتوز را ندارند.

پنیر چدار : ۱۰۰ گرم پنیر چدار حاوی ۷۲۱ mg کلسیم است. برای افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، پنیر چدار ارجح است. چرا که دارای میزان لاکتوز کمی بوده یا فاقد لاکتوز هستند. پنیر چدار دارای میزان پروتئین و کلسیم با کیفیت بالاتر است از اینرو در مقایسه با سایر انواع پنیر بهتر است.

پنیر تازه : ۱۰۰ گرم از پنیر تازه حاوی ۸۳ mg کلسیم است. افرادی که دائماً به فکر کنترل وزن خود هستند باید پنیر تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

# پگاه
# شرکت صنایع شیر ایران

pegah.ir/b/1471
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا