تاثیر مثبت «پروتئین وی» برای بیماران مبتلا به اچ آی وی

پژوهش‌های دانشگاه کبک کانادا نشان داد

مصرف پروتئین وی می تواند به بیماران مبتلا به اچ آی وی کمک کند تا زندگی سالم‌تری را تجربه کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، طبق گزارشی که در وب سایت دانشگاه کبک منتشر شده است، سیستم ایمنی بدن انسان برای اینکه بتواند از قدرت لازم برای مقابله با بیماری‌ها برخوردار باشد، نیاز به سطح پروتئین بالایی دارد و استفاده از مکمل‌های حاوی پروتئین وی می‌تواند این نیاز بدن را تامین کند.

برای انجام این تحقیق ۳۰ بیمار مبتلا به ویروس اچ ای وی (۲۵ مرد و ۵ زن) روزانه سه بار و هر بار ۱۵ گرم پودر پروتئین وی دریافت کرده است و این کار را برای سه هفته ادامه دادند. آن‌ها این پودر را در شیر یا ماست حل کردند و مصرف کردند.
در مقابل سی بیمار دیگر روزانه سه بار و به اندازه گروه اول شیر و ماست مصرف کردند تا از طریق مقایسه وضعیت بدنی دو گروه تاثیر مصرف پروتئین وی روی بدن آن‌ها مشخص شود.
در پایان این بازه زمانی سه هفته‌ای، پژوهشگران متوجه شدند، سطح آنتی اکسیدان‌های ضروری بدن افرادی که پروتئین وی را دریافت کرده‌اند، ۳۲ درصد نسبت به گروه دیگر افزایش یافته است. مطالعات نشان داده است، استفاده از این محصول ارزشمند لبنی برای دوره یک ساله می‌تواند تا ۷۰ درصد سطح آنتی اکسیدان مطلوب بدن این افراد را افزایش دهد و قدرت آنها را در مقابله با بیماری افزایش دهد.

تاثیرپروتئین وی در افزایش وزن بیماران
یکی دیگر از مشکلاتی که بیماران مبتلا به اچ ای وی با آن روبرو هستند، کاهش سریع وزن است که باعث می شود تا بدن آن‌ها ضعیف شود. مطالعات این دانشگاه نشان داده است که استفاده از پروتئین وی به‌صورت روزانه می‌تواند مانع از کاهش وزن بیماران شود و در ۴۰ درصد از بیماران زمینه را برای افزایش وزن را هم فراهم کرده است.
مرکز تحقیقات پزشکی دانشگه کبک در مورد نتیجه مطالعات انجام شده در مورد تاثیر استفاده از پروتئین وی در تقویت قدرت بدنی بیماران مبتلا به ویروس اچ ای وی و نوشت:« بیماران مبتلا به ویروس اچ ای وی معمولا دارای قدرت بدنی بسیار پایینی هستند و با سرعت زیادی وزن کم می‌کنند. مصرف این پروتئین می‌تواند مانع از کاهش وزن آن‌ها شود و استقامت بدنی آن‌ها را تا اندازه زیادی احیا می‌کند.
این مسئله برای افرادی که در اثر بیماری با مشکلات جسمی زیادی روبرو شده اند، اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به آن‌ها کمک کند به زندگی عادی باز گردند.»

«پروتئین وی»، محصولی ارزشمند برای ورزشکاران
به گزارش وب سایت آمریکایی «هلث لاین»، در سال ۲۰۱۹ میلادی بازار «پروتئین وی»، در جهان برابر با  ۴.۴ میلیون تن بود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ به ۶.۸ میلیون تن برسد.
این پروتئین که در فرایند تولید پنیر تهیه می‌شود، با نام پروتئین آب پنیرهم شناخته می‌شود و تمامی نه آمینو اسید مورد نیاز  بدن را دارد. استفاده از این پروتئین برای ورزشکاران به‌خصوص ورزشکاران حرفه‌ای که ساعات طولانی را به ورزش اختصاص می‌دهند و احتمال آسیب دیدگی ماهیچه‌های آن‌ها وجود دارد، توصیه می‌شود.
طبق این گزارش، مصرف پروتئین وی بعد از تمرینات سنگین ورزشی باعث تسریع روند بازیابی توانایی و نیرو می شود و حجم ماهیچه‌های بدن را نیز بیشتر می‌کند. مصرف این پروتئین قدرت ماهیچه‌ها را نیز افزایش می‌دهد، ماهیچه سازی را بیشتر می کند و عملکرد ورزشکار در روزهای بعدی را نیز بهبود می‌بخشد.

چقدر باید مصرف شود
بعد از ورزش‌های سنگین، مصرف پروتئین اهمیت زیادی دارد. وب سایت هلث لاین در مورد میزان مناسب مصرف پروتئین وی بعد از ورزشهای سنگین نوشت:«ورزشکارانی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند، باید بعد از پایان ورزش ۲۰ تا ۴۰ گرم پودر پروتئین وی را مصرف کنند تا انرژی خود را بازیابند. نکته مهم این است که مصرف بیش از این میزان نمی‌تواند حجم ماهیچه سازی را افزایش دهد و تنها باعث افزایش کالری مصرفی فرد می‌شود و در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افزایش مصرف این پروتئین از سقف ۴۰ گرم در روز حتی روند ماهیچه سازی را نیز متوقف می‌کند. بنابراین زیاده روی در مصرف این محصول لبنی ارزشمند بعد از فعالیت‌های ورزشی منفعتی ندارد و باید از ان اجتناب شود.»
مصرف پروتئین وی تنها برای ورزشکاران حرفه‌ای اهمیت ندارد. افرادی که تنها برای حفظ تناسب اندام به باشگاه می روند و ورزش می‌کنند هم می‌توانند از این پروتئین استفاده کنند تا ماهیچه‌های قدرتمندتری داشته باشند و آسیب‌های ورزشی خود را به سرعت ترمیم کنند ولی میزان مصرف آنها باید کمتر باشد.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

 #پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2255
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا